Beneficiile acizilor grași pentru organismul uman

O dietă care se vrea echilibrată trebuie să conțină acizi grași saturați dar mai ales acizi grași nesaturați, aceștia constituind împreună cu glucidele sursa de energie a organismului uman. Veți spune „grăsimi! Acestea nu sunt bune!” Adevărat, nu toate grăsimile sunt bune, dar, consumul cu moderație a alimentelor care conțin grăsimi sănătoase este esențială, deoarece contribuie la buna desfășurare a unora dintre funcțiile organismului (unele vitamine au nevoie de grăsimi pentru a putea fi absorbite, oferind astfel nutrienți corpului!).

Întâlnim două tipuri principale de grăsimi: saturate (care cresc nivelul colesterulului LDL din sânge; acest lucru putând duce la declanșarea bolilor cardiovasculare, diabet, etc), și grăsimi nesaturate (care cresc nivelul colesterolului HDL din sânge, sau colesterolul „bun”, cu numeroase beneficii. E suficient să amintim doar faptul că creierul uman este alcătuit într-o proporție de 60% din grăsimi decare are nevoie pe tot parcursul vieții!)

Grăsimile saturate se regăsesc preponderent în grăsimile de origine animală, sau cele procesate, iar cele nesaturate în pește, fructe de mare, nuci, semințe de in, semințe de cânepă, soia, alune și multe alte alimente. Acestea sunt surse naturale de Omega 3, omega 6 sau/și omega 9 cu rol important în păstrarea homeostaziei. Se spune, spre exemplu despre semințele de cânepă că ar fi un remediu unic pe pământ, deoarece au în compoziție toți cei trei acizi grași Omega 3,6 și 9, iar unul dintre efecte ar fi scăderea colesterolului mărit prin accelerarea metabolismului, în paralel cu normalizarea glicemiei. Așadar, ne poate ajuta cu succes chiar și atunci când intenționăm să ținem o cură de slăbire!

Peștele de asemenea trebuie consumat constant, el fiind un aliment pe cât de savuros pe atât de sănătos. Introducerea în alimentație a diverselor alimente care conțin grăsimi polinesaturate sau mononesaturate într-o cantitate moderată și în mod constant este așadar un imperativ. Subiectul este amplu și intens dezbătut de cercetători renumiți, iar aici încercăm să amintim succint câteva dintre concluziile acestora în scopul bine definit de a ne păstra sau a ne recăștiga sănătatea. Una dintre aceste concluzii și cea mai importantă este, așa cum am menționat anterior, consumul constant și echilibrat a acestor alimente sursă de acizi grași nesaturați.

Se pare că fiecare celulă a corpului nostru are în structuramembranei aceste grăsimi! Cercetările menționează că o dietă bogată în acești acizi grași încetinesc îmbătrânirea celulelor și le ajută la regenerare! Dar, și acum, și aici tot cu moderație trebuie să procedăm pentru că există și efecte adverse, cum ar fi un status proinflamator în organism sau creșterea riscului în tulburări de coagulare (consumate excesiv, firește!). Se întâlnesc o sumedenie de rețete care ne vor ajuta să consumăm cu plăcere tot ceea ce este sănătos pentru noi.

Nu trebuie decât să ne facem din aceste grăsimi niște aliate, învățând cum să le consumăm și păstrând echilibrul! Să ne folosim doar de efectele lor antioxidante, antiinflamatoare, anticoagulante, vasodilatatoare, antialergice și să le evităm pe celelalte doar păstrând echilibrul în consum!

Împarte cu prietenii tăi...Share on FacebookTweet about this on Twitter
Citește articolul precedent:
Beneficiile consumului de spanac

Spanacul este o plantă care apare în fiecare an şi creşte în gradinile cultivatorilor de legume şi uneori pe terenuri...

Închide