Beneficiile consumului de spanac

spanac 12Spanacul este o plantă care apare în fiecare an şi creşte în gradinile cultivatorilor de legume şi uneori pe terenuri necultivate. Spanacul provine din Orient şi face parte din familia chenopodiaceelor. Preparatele pe bază de frunze de spanac pot acţiona ca un produs medicinal pentru organism, contribuind la ameliorarea unor afecţuini sau la menţinerea starii de sănătate.

Spanacul ajută la digestie, o cană de spanac conţine 20 % din doza zilnică recomandată de fibre. Este un antioxidant foarte bun în compoziţia sa se gaseşte vitamina C, vitamina E, betacaroten, mangan, zinc şi seleniu. Leutina şi zeaxantina ce se află în compoziţia acestuia protejeaza ochii împotriva apariţiei  cataractei.

Cantinatea importantă de vitamina A ajută la păstrarea sănataţii pielii, luptând impotriva acneei şi a ridurilor. Vitamina K din compoziţia acestuia luptă împotriva anterosderozei, bolilor cardiovasculare şi accidentelor vascular cerebrale. Spanacul scade posibilitate apariţiei ulcerului gastric, dar şi apariţia bolii Alzheimer.

Acesta mai poate fi folosit şi ca laxativ, depurativ, antianemic, hipotensiv sau afrodisiac.

Deoarece acesta conţine acid oxalic nu este recomandat consumul de catre persoanele care suferă de reumatism, hepatită, pietre la rinichi, sau artrită. NU este recomandat consumarea spanacului dacă acesta işi schimba culoarea(în verde gălbui) în momentul în care este preparat.

Valorile nutriţionale pentru 100 de grame:

  • Calorii: 23
  • Lipide: o,4 g
  • Colesterol : 0
  • Sodiu : 79 g
  • Potasiu: 558 g
  • Carbohidraţi : 3,6 g
  • Proteine: 2,9 g

 

 

Împarte cu prietenii tăi...Share on FacebookTweet about this on Twitter
Citește articolul precedent:
Limonadă cu mentă

Ingrediente: 1 litru de apă 1 lămâie mentă zahăr brun Mod de preparare: Stoarceţi lămâia iar zeama o amestecaţi cu...

Închide