De ce să consumi banane

bananaBananierul este o plată ierboasă cultivată pentru fructele sale. Bananele sunt originare din Asia şi ocupă locul 4 în lume din punct de vedere al consumului uman.

Deoarece o banană conţine 422 mg de potasiu, aceasta ajută la funcţionarea sistemului cardiovascular şi a sistemului renal. Consumarea a cel puţin unei banane inaintea unui antrenament inteens menţine nivelul de zahăr în sânge şi îţi va energiza organismul . Pe lângă vitamine şi minerale, o banană mai conţine şi 1,29 g de proteină, 26,95 g carbohidraţi, 3,1 g fibre, 88,39 g apă, 0,38 g grăsimi, 14,43 g zahăr şi are o valoare energetică de 105 calorii.

Banana conţine amidon, pe măsură de aceasta se coace, amidonul se transformă în zahar, iar acest factor duce la creşterea indicelui glicemic şi al conţinutului caloric. Comparativ cu o punga de cipsuri o banană este considerată săracă în calorii, dar aceasta conţine de 4 ori mai multe calorii decât 100 g de spanac.

 

Mai jos puteţi citi ce vitamine şi minerale conţine o banană şi în ce cantitaţi.

1.  Vitamine:

  • Vitamina B1 – 0.037 mg
  • Vitamina B2 – 0,086 mg
  • Vitamina B3 – 0,785 mg
  • Vitamina B6 – 0,433 mg
  • Vitamina C – 10,3 mg
  • Vitamina K – 0,6 mcg
  • Vitamina A – 76 UI
  • Vitamina E – 0,12 mg

2. Minerale:

  • Calciu – 6 mg
  • Fier – 0,31 mg
  • Magneziu – 32 mg
  • Fosfor – 26 mg
  • Potasiu – 422 mg
  • Zinc – 1 mg
  • Sodiu – 0,18 mg

Principalele benefici ale consumului acestui fruct sunt:

  1. Previn stările depresive.
  2. Ajută la digestie.
  3. Produce enzimi digestive care ajută la absorbţia nutrienţilor.
  4. Ajută la minimizarea ulcerulul stomacal.
  5. Protejeaza împotriva crampelor musculare.
  6. Protejează împotriva diabetului de tip II.
  7. Reduc balonările.
  8. Scad tensiunea arterială.

Împarte cu prietenii tăi...Share on FacebookTweet about this on Twitter
Citește articolul precedent:
Ciocolată de casă

Ingrediente: lapte praf 500 g cacao 80 g esenţa de rom zahar 400 g unt 170 (cel puţin 80% grasime)...

Închide