Rodia şi efectele sale benefice

rodia Rodia creşte sub formă de arbore mic sau arbust foios ce atinge înalţimi de 5 până la 8 metri. Este cultivată în Sud-Estul Asiei, Malaya, Indiile Orientale. Gustul diferă de la dulce, la acru în funcţie de soiul rodiei şi de nivelul de coacere. Rodia bună de mâncat este cea care are coaja de parcă ar fi fost ştearsă de perete, cu o culoare ştearsă. Poate fi servită ca suc(o băutură foarte populară în Orientul Mijlociu), concentrat (în special în bucătăria siriană) sau poate fi folosită în unele reţete. Seminţele de rodie pot fi folosite ca şi condiment(anardana) sau mai pot fi folosite la producţia de curry.

Rodia este compusă din 20% seminţe şi 80% suc, fiind un furnizor foarte bun de vitamine şi minerale.

Conţinut nutritiv pentru 100g:

83 calorii

  • proteine – 1,67 g
  • glucide – 18,70 g
  • lipide – 1,17 g
  • vitamina C – 10,20 mg
  • vitamina E – 0,60 mg
  • vitamina K – 16,40 mg
  • vitamina B3 – 0.30 mg
  • vitamina B5 – 0,40 mg
  • vitamina B8 – 7.60 mg
  • vitamina B8 – 38 mg
  • calciu – 10 mg
  • fier – 0,30 mg
  • magneziu – 12 mg
  • fosfor –  36 mg
  • potasiu –  236 mg
  • sodiu – 3 mg
  • zinc – 0,40 mg

 

Principalele benecifii ale rodiei sunt :

  1. Ajută la regenerarea ficatului.
  2. Întăreste sistemul imunitar.
  3. Scade tensiunea arterială.
  4. Previne bolile de inimă.
  5. Ajută la reducerea grăsimii abdominale.
  6. Este un bun afrodisiac.
  7. Conţinut ridicat de Vitamina C.
  8. Ajută la detoxifierea organismului.
  9. Scade nivelul colesterolului rău(LDL).
  10. Conţinut ridicat de antioxidanţi.

 

 

Împarte cu prietenii tăi...Share on FacebookTweet about this on Twitter
Citește articolul precedent:
Shake proteic făcut în casă

Ingrediente: 1 banană, 150 g iaurt (cu conţinut scăzut de grăsimi), 150 ml lapte, 2 linguriţe de unt de arahide,...

Închide